Kulcsszókutatás, szövegírás, link építés – 2022-ben azért sokaknak már ismerősen csengenek ezek a SEO alapok. De az „ismerősen cseng” nem egyenlő a „pontosan tudom, miről van szó és használom is” kategóriával. A kulcsszókutatás, szövegírás és link építés a keresőoptimalizálás alapjai, fontos, hogy pontosan tisztában legyünk a jelentésükkel, működésükkel. Napjainkban már egyetlen cég, vállalat sem létezhet online jelenlét nélkül, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy tudjunk olyan SEO szövegeket írni, amelyeket nemcsak a keresők, hanem a felhasználók is szeretnek. Ezzel döntően hozzájárulhatunk a vállalati célok eléréséhez.
SEO szövegírás
Mielőtt belekezdenénk, szeretnénk eloszlatni egy tévhitet: nincsen tisztán SEO szövegírás, a szövegek mindig az olvasónak szólnak! Viszont úgy vannak megírva, hogy a keresőmotor is felismerje, szeresse és minél előkelőbb helyen jelenítse meg, hogy minél több felhasználóhoz eljusson, és nagyobb webhelyforgalmat generáljon.
SEO szövegírásról akkor beszélünk, ha a szövegeket a kereső számára optimalizáltuk. Bár a kulcsszósűrűség vagy a H-struktúra fontos szerepet játszik, de mindig az olvasóra kell összpontosítani – pont ez benne a művészet!
- A jó tartalmú szövegnek a lehető legegyedibbnek kell lennie. Nem a kereket kell újra feltalálni, hanem a termékünkre, szolgáltatásunkra vonatkozó információkat alaposan összegyűjteni, minden oldalról körüljárni, és abból a szempontból megírni a tartalmakat, hogy a felhasználó milyen kérdésére, problémájára adja meg a választ. Például az extra erős, viharálló sátor nem éppen figyelemfelkeltő, viszont a legnagyobb viharban is biztoságban tudhatja szeretteit ebben a sátorban! már az érzelmekre hat, félelmekre kínál megoldást.
- Tartalmi szempontból a lehető legtöbb olyan kérdésre kell választ kapnia, amely az olvasókban vagy a potenciális ügyfelekben felmerülhet a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.
- Soha ne éljünk "másolás és beillesztés" módszerrel – a duplikált tartalom nem szép, nem hatékony és büntetést vonhat maga után. Ehelyett a SEO szövegek írásakor hitelességre van szükség – a nyelvhasználatban is.
- A keresőoptimalizált szöveg hangvétele tükrözze a célcsoportot, de legyen elég nyitott ahhoz, hogy új olvasókat vonzzon.
- Ami a szöveg hosszát illeti, nincs ideális szöveghossz a SEO szövegekhez. Ez egyszerűen a formátumtól és a téma által kínált „anyagtól" függ. Legyen a lehető legrövidebb! Például egy versenytárs szövegének terjedelme iránymutató lehet, de kulcsfontosságú, hogy az olvasó minden lényeges információt megtaláljon.
- Egy rövid kedvcsináló szöveg és egy éles befejezés cselekvésre ösztönzővel alkotják a cikk keretét.
- A részleges címsorok és rövid bekezdések megkönnyítik az áttekintést, a félkövér kulcsszavaknak pedig egyértelművé kell tenniük a tartalmat még SEO-szövegek átfutásakor is.
- A képekkel és grafikákkal vizuálisan is tetszetős a szöveg, ez pedig lehetőséget teremt arra is, hogy a Google képkereső felhasználóit a posztra csábítsák. A diagram létrehozása különösen hasznos összetettebb kérdések esetén.
Kulcsszókutatás a siker kulcsa
A kulcsszavak azok a kifejezések, amelyeket a felhasználók beírnak a Google keresőjébe. Ezek képezik a szöveg alapját, ezek alapján azonosítja be a keresőmotor is a szöveg témáját.
Egy alap kulcsszókutatás nem túl bonyolult: egyszerűen vegyünk elő egy papírt és írjunk fel minél több olyan szót, melyet ha beírnánk a Google keresőjébe, a saját honlapunkat kellene válaszul kapnunk. Ha ez megvan, egyesével írjuk be őket valóban a keresőbe, és nézzük meg, milyen találatokat kapunk. Ha a mi szolgáltatásunkhoz hasonlók bukkannnak fel, jó helyen járunk. Az elöl lévő cégek a mi vetélytársaink, az ő szövegeiknél kell jobbat írnunk, az ő weboldaluknál kell jobbat készítenünk.
Léteznek a kulcsszókutatást megkönnyítő ingyenes programok is, érdemes őket használni.
Link építés – Készítsen Ön is tökéletes backlinkeket!
Ahhoz, hogy egy oldal jó helyezést érjen el a Google-on, nem szabad figyelmen kívül hagynunk a link építést. A linképítés annyit jelent, hogy igyekszünk elérni, hogy webhelyünkre minél népszerűbb weboldalakról linkek mutassanak. Az oldalunkra mutató backlinkek minősége nagyon fontos szempont a keresőmotorok számára. A backlink nem más, mint egy HTML-hivatkozás, amely a webhelyünkre vezet.
Ha egy ilyen backlinket a Google értékesnek és hasznosnak minősít, és jó hírű webhelyről származik, ez nagyon nagy hatással van oldalunk pozitív helyezésére.
De hogyan vehetünk rá másokat, hogy hivatkozzanak a webhelyünkre?
Különféle stratégiák léteznek itt, amelyek során mi ügynökségként egy komoly és pozitív kapcsolati profil kialakítására összpontosítunk. Ellenőrizzük az összes szükséges adatot a backlinkekhez, hogy megtisztítsuk és optimalizáljuk az Ön linkprofilját. Ezen kívül új link kapcsolatokat hozunk létre, amelyektől jó minőségű backlinkeket kap, amelyek növelik Google helyezését. Mert egy jó linképítési stratégia elengedhetetlen a keresőoptimalizáláshoz.
<-- Vissza a Internet Marketing III. 3. kerület Budapest blog oldalra!