Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

A SEO az egyik legjobb befektetési forma

Befektetés, ami megtérül – ez a SEO

Az, hogy a technológia évről-évre fejlődik, ma már nem meglepő. Ennek egyik legjobb példájaként említhetjük a SEO-t. Évekkel ezelőtt, amikor szakemberre volt szükségünk, mert tönkrement valami a háztartásunkban, Arany oldalakat, vagy hirdetőújságokat vettünk magunk elé, és próbáltuk a hirdetési rengetegben kibogarászni azt, amire szükségünk volt. Ma már elavult dolognak számít ez a fajta keresés, még akkor is, ha maga a módszer nem tűnt el, csak átalakult. Előtérbe kerültek az online felületek, ma már senki nem vesz elő nyomtatott hirdetési újságokat, hanem okostelefonján percek alatt kikeresi a megfelelő szolgáltatásokat. Hogy ennek mi az előnye? Egyrészt átláthatóbb, másrészt sokkal gyorsabb, és vitathatatlan, hogy ma már ezerszer könnyebb interneten keresni, mint vaskos katalógusokban. A kutatások azt bizonyították, hogy heti hét napból egyet teljesen online töltünk, ha összeadjuk az időt, mely az internet használatával telik. Amennyiben vállalkozásunk van, könnyen érvényesíteni tudjuk online, és itt lép be a képbe a SEO.

Többeknek nem ismeretlen fogalom a SEO (search engine optimization), igaz, azt, hogy a keresőmotor optimalizálás mit is jelent pontosan, már kevesebben tudják. Leginkább összehangolt marketing stratégiákra kell gondolni, amikor meghalljuk. A SEO azt jelenti, hogy a különböző online tartalmakat optimalizálják, méghozzá úgy, hogy a nem fizetős keresési eredmények találatai között az első helyen jelenjenek meg. Talán úgy a legmegfoghatóbb, ha egy hasonlattal élünk: képzeljük el, hogy az Arany oldalak közé egy könyvjelzőt rakunk, aminek a segítségével villámgyorsan megtaláljuk azt, amit keresünk – mindezt természetesen az online térben. Persze szakmailag ez ennél jóval összetettebb, ezért is bízzuk profikra a feladat elvégzését, hiszen ők azok, akik garantálják nekünk, hogy vállalkozásunk ennek segítségével profitáljon.

A legfontosabb, hogy a SEO növelje a weboldal látogatottságát

Az internetes felhasználók számára ismerős már a keresőmotorok használata. Ritkaságnak számít, hogy pontosan tudjuk egy weboldal címét, pláne, ha szolgáltatást, vagy terméket keresünk. Ma már abszolút támaszkodunk a keresőmotorok segítségére, ezek az elsők, melyek segítenek eligazodni az információk sűrűjében. Több ilyen létezik, de nem titok, hogy a legnagyobb a Google, ezt használják világszerte a legtöbben. Hiszen már mondás is született róla: Google a barátod. És valóban: bármilyen szolgáltatást, vagy terméket keresünk, barátunk segítségére mindig számíthatunk. És jöjjön megint a SEO... hiába használjuk a Google-t ugyanis, ha a cégünk nem használja a SEO nyújtotta előnyöket, barátunk bizony nem találja meg soha a honlapunkat – így nem lesznek vásárlóink, hiába van egy jó weblapunk, nem találnak ránk.
A második legnagyobb keresőmotor a Youtube. Sokan gondolják azt, hogy a rangsor elejére csak úgy lehet jutni, ha drága video hirdetésekre ruházunk be, de ez nem igaz. A SEO-nak itt is kulcsszerepe van: ha rendszeresen használjuk, hirdetések nélkül is a lista elejére ugorhatunk.


Minőségibb forgalom a honlapon – erre is jó a SEO

Sokat hallhattunk már a Google algoritmusairól, bár azt tudni kell, hogy a működésének megértése nem olyan egyszerű feladat. Ha hasonlattal szeretnénk élni, akkor leginkább egy társkereső oldalhoz lehetne hasonlítani, ahol jelen esetben az a cél, hogy a lehetséges vásárlók és az eladók egymásra találjanak az online térben. Ehhez nyújt segítséget a SEO. Nem igaz, hogy a keresőoptimalizálás mindössze arról szól, hogy a listák élére rakják az oldalakat a keresőmotorok, ennél azért jóval összetettebb a dolog. Ezeknek a motoroknak arra is szükségük van, hogy beállítsuk, miről is szól egy adott weboldal, hiszen ez alapján tudja a keresőoldal felismerni azt, hogy az oldal tartalma kinek lehet releváns, melyik felhasználót érdekelheti. Akinek kisvállalkozása van, érdemes, ha tudja, hogy a felmérések szerint az emberek 78%-a ma már okostelefonokon keresztül keres, és mivel ott az eredmények sokkal inkább lokalizáltan jelennek meg, előnnyel indulhatnak versenytársaikkal szemben. Ez természetesen csak akkor igaz, és akkor működik megfelelően, ha az adott weboldal megfelelő SEO technológiákkal van ellátva. Ha minden jól van beállítva, akkor egy honlapot tartalma alapján régióra, városra lehet optimalizálni, így egészen biztos, hogy a helyiek könnyen megtalálják, és mivel az van hozzájuk legközelebb, szinte biztos, hogy azt is választják a vásárlásaik során. Emiatt nagyon fontos, hogy a speciális adatokat, melyek a cégünkre vonatkoznak, pontosan adjuk meg, így a Google Cégem felületet is érdemes részletesen kitölteni.

SEO=fejlett UX

Hogy mi az UX? Egy angol rövidítésről beszélünk (user experience), amely annyit jelent: felhasználói élmény. Ha egy weboldalban gondolkozunk, akkor bizony nagyon fontos elem. Talán rémlik a mondás, mely Bill Gates száját hagyta el: „a tartalom a király”; nos, ez úgy tűnik, hogy a mai napig tökéletesen helytálló. Ahhoz pedig, hogy a tartalom megfelelő, sőt, hatékony legyen, ismét csak vissza kell térnünk a SEO-hoz. A honlapunknak optimalizált tartalommal kell rendelkeznie, és olyan tulajdonságokkal is, mint például, hogy jól olvasható legyen, és inspirálja az embereket arra, hogy vásároljanak tőlünk. Amennyiben valaki pozitív felhasználói élménnyel gazdagodik a weblap böngészése során, nagy valószínűséggel vásárlóink között üdvözölhetjük hamarosan. Több minden is kell ehhez: az oldal legyen könnyen kezelhető, gyors, mobiltelefonbarát, és összességében keltsen bizalomgerjesztő, jó benyomást – és a keresőmotorok számára legyen minden szükséges információval ellátva. Léteznek olyan tartalmak egy honlapon belül, mint az optimalizált blogbejegyzések, vagy épp videók, ezek szintén nagyon jók arra, hogy növeljék a felhasználói élményt, sőt, emellett még javítják is a keresőmotorok találati listáján a rangsorban való elhelyezkedést. Ahogy már említettük: a felhasználó, mely pozitív élményeket kap a weblap áttekintése során, nagy valószínűséggel vásárlóvá válik – és éppen ez a cél.

A SEO-val könnyebben ismerik fel a márkát

Sokszor hallottuk már a mondást: az vagy, amit megeszel. Különösen igaz ez a SEO-val kapcsolatosan. Az E-A-T azt jelenti, hogy szakértő, hiteles és megbízható. Amennyiben a cégünk honlapja az ezeknek való megfelelésre koncentrál, a keresőmotorok más weboldalakkal szemben előrébb rangsorolják a miénket, hiszen ez a hármas tulajdonság magasabb rangot képvisel összességében. Ha szakemberekre bízzuk a weboldalunk SEO-val való ellátását, akkor több előnnyel is számolhatunk. Ha erős a SEO stratégia, akkor a közösségi profilok fenntartása is könnyebben megy, de lehet blog cikkeket is közzétenni, sőt, az online vásárlók véleményét is kikérni. Ezek pedig egy cég életében kulcsfontosságúak, a vállalkozás tekintélyét mindenképpen emelik. Minél többször jelenik meg cégünk neve az internetes találati listákon, az emberek annál inkább jegyzik meg a márka nevét, és egyre nagyobb bizalommal fordulnak a cég felé, vagyis hosszútávon egyre több vásárlóra számíthatunk. Természetesen elégedett vásárlóról beszélünk, amely biztos alapokat jelent a piacon a vállalkozásunk fennmaradásához.





 

<-- Vissza a A SEO az egyik legjobb befektetési forma blog oldalra!